Schoon drinkwater voor in Marokko

Donatiedoel voor dit project is €5.000
2% Gedoneerd/€4.900 Nog te doneren

Sinds het begin van de Stichting streven we naar een schoon drinkwater in de dorp xxx, in Marokko. Hiervoor hebben we bij Stichting Unito een project gestart. Door middel van een waterkraan willen we de bewoners van de dorp xxx van schoon drinkwater voorzien. Jaarlijks veroorzaakt vervuild water volgens de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) 1,5 miljoen sterfgevallen. Dit betreffen voornamelijk vrouwen en kinderen. Zo ook in Marokko is er tekort aan schoon drinkwater.

Tevens zorgt schoon drinkwater voor mindering van CO2 uitstoot. Nog steeds een derde deel van de wereldbevolking kookt water op open vuur om de bacteriën te doden. Open vuur zorgt voor gevaarlijke stoffen die de mensen weer inademen. Om dit tegen te gaan moeten er vele waterputten en waterkraantjes gebouwd worden.

Stichting Unito streeft om op korte termijn minimaal één water kraan of put te hebben gebouwd. Hiervoor hebben we jullie hulp hard nodig. We zijn bezig met geld inzamelen. U kunt hierbij een bijdrage aan leveren. Uw middelen zullen dan uitsluitend voor de waterput gebruikt worden.

Help de kinderen in Marokko en doneer nu.

Via de bovenstaande knop ”DONATE NOW” kunt u een gewenst bedrag overmaken.