Veelgestelde vragen

Uw steun is belangrijk

Steun

We hebben uw steun hard nodig!

Gift overmaken

Donateur worden helpt het hardst. Echter kunt u ook een gift overmaken.

Vaste steun

We hebben uw vaste steun hard nodig.

Klacht?

We willen onszelf altijd verbeteren. Denk u dat u ons hierbij kunt helpen? Deel het met ons mee.

Waarom is het belangrijk dat ik UNITO steun?

UNITO geeft wereldwijd hulp aan kwetsbare arme mensen, en daarbij hebben we uw hulp hard nodig. We krijgen geen geld van de verschillende organisaties, dus we kunnen ons werk alleen doen met de bijdragen van particulieren, bedrijven en overheden. We geven overal in de wereld hulp om de levens van kinderen structureel te verbeteren: door onderwijs, gezondheidszorg en kinderbescherming te ondersteunen. Bij noodsituaties komen we snel in actie. Dankzij de bijdragen van onze donateurs.

Welke armen helpt UNITO?

UNITO zet zich in voor alle mensen, waar ze ook wonen. Een kind in Jordanië verdient net zozeer een goede kindertijd als een kind in Brazilië of in Nederland.

Hoe snel kan UNITO in noodsituaties reageren?

In het geval van oorlog, een natuurramp of een dreigende hongersnood komen we direct in actie om hulp en verlichting te bieden. UNITO werkt met lokale organisaties die direct hulp kunnen aanbieden.

Welke resultaten behaalt UNITO?

Al bijna twee jaar maakt UNITO zich sterk voor het verbeteren van de toekomstkansen van kinderen over de hele wereld. En met succes. Mede dankzij UNITO hebben veel mensen eten en voorzieningen gekregen over de hele wereld. Voor meer resultaten, zie onze programma’s op onze site.

Waarom vraagt UNITO om mijn vaste steun?

UNITO is blij met elke gift en helemaal met mensen die ons voor langere tijd structureel steunen. Want als vaste donateur zeg je toe dat je bijdrage niet incidenteel maar structureel is. Hierdoor kan UNITO investeren in hulp van een blijvend karakter, vooral daar waar hulp het hardst nodig is. Als vaste donateur van UNITO draag je bij aan wereldwijde structurele kinderhulp, waardoor we kinderen echt een beter leven kunnen geven. We houden onze leden op de hoogte van de resultaten.

Krijgt UNITO geld van de overheid?

UNITO is een alleenstaande organisatie gevestigd in Nederland. De hulp die UNITO geeft aan arme mensen wordt niet door de overheid of welke andere organisatie dan ook betaald. Daarvoor hebben we de bijdragen van mensen die ons steunen, en van bedrijven hard nodig.

Hoe kom ik in contact met UNITO?

Zie onze contact pagina.

Kan ik ook een gift geven zonder donateur te worden?

We zijn blij met iedere steun.

Als donateur kun je nog veel meer doen. Dankzij regelmatige inkomsten kan UNITO investeren in hulp van blijvend karakter, vooral daar waar dit het hardst nodig is. Je kunt hier donateur worden.

Kan ik zelf een gift overmaken?

Wil je zelf een gift overmaken, bijvoorbeeld via internetbankieren? Dat kan. Je kunt doneren via IBAN. Het IBAN-nummer is NL92RABO0356136809.
Natuurlijk zijn we blij met iedere gift! Maar als je op deze manier doneert, kunnen we je helaas niet bedanken of op de hoogte houden van de impact die je met jouw steun maakt. Terwijl we het zo ontzettend belangrijk vinden je te laten weten wat jouw gift betekent voor kinderen. Vind jij dat ook, vul dan je naam en adres in bij ‘betalingskenmerk’ of ‘omschrijving’. Zo weten wij dat we contact met je mogen opnemen. Een mailtje sturen mag ook: geef je adres aan ons door via info@stichtingunito.nl.

Kan ik mijn machtiging intrekken of wijzigen?

Ja, je kunt je machtiging eenvoudig wijzigen of stoppen met één telefoontje naar UNITO naar nummer +31 6 42 84 66 21. Indien gewenst kun je een afschrijving op basis van een machtiging binnen 30 dagen laten terugstorten.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Ben je niet tevreden over de werkwijze van UNITO? Wil je een klacht met ons delen? Neem vooral contact met ons op via het contactformulier of bel ons.

Wij leren hier graag van en beschouwen jouw informatie als een manier om ons werk te verbeteren.

Hoe komt mijn donatie bij de armen terecht?

UNITO verdeelt het geld dat binnenkomt over de landen waar hulp nodig is. Zo komt het geld daar waar het hardste nodig is. Ons doel is zo veel mogelijk armen en kinderen helpen. Van al het gedoneerd geld blijft er geen geld over voor de organisatie deze worden 100% besteed aan de armen. Een uitgebreide verantwoording vind je in ons jaarverslag.

Wie werken er voor UNITO?

In Schiedam staat het hoofdkantoor van UNITO . Hier werken bijna 10 mensen. Daarnaast heeft UNITO-ambassadeurs en vele vrijwilligers.

Heeft UNITO een ANBI-status en CBF-keurmerk?

UNITO is hard bezig om de ANBI-status en CBF-keurmerk te behalen.